Start arrow Informacje ogólne arrow Infrastruktura transportowa
Infrastruktura transportowa
Syria ma relatywnie rozbudowany i utrzymany w dobrym stanie system dróg łączących wszystkie większe miejscowości w kraju. Największe miasta (Damaszek, Homs, Hama, Tartus, Latakia) połączone są autostradami.

Z kolei długość linii kolejowych wynosi ok. 2,5 tys. km. Jest ona adekwatna do obecnych potrzeb kraju. W latach 90-tych były projekty rozbudowy połączeń kolejowych z krajami sąsiednimi (głównie z Turcją i Jordanią), które z powodu szybko rozwijającego się tańszego transportu kołowego, zostały zaniechane (koleje syryjskie są w rękach państwa).

Kraj posiada trzy porty morskie w Tartus, Banias i Latakii. Port w Latakii zajmuje się obsługą cargo, natomiast w Tartus - cargo oraz załadunkiem fosfatów (Syria eksportuje je w znaczących ilościach). Port w Banias z kolei wykorzystywany jest do obsługi sektora naftowego (przez niego eksportowana jest ropa naftowa i prowadzony import produktów ropopochodnych).

Syria posiada 3 międzynarodowe porty lotnicze (w Damaszku, Aleppo i Latakii). Port lotniczy w Damaszku obsługuje większość międzynarodowego ruchu pasażerskiego. Państwowy przewoźnik Syrian Arab Airlines oferuje połączenia lotnicze m.in. z krajami BW, Północnej Afryki i Europy. Najbardziej popularne połączenia z Warszawy do Damaszku (LOT nie utrzymuje bezpośredniego połączenia): przez Budapeszt (Malev) i Wiedeń (Austrian Airlines).

Najbardziej uczęszczane lądowe przejścia graniczne z Jordanią znajdują się w Nasseb (dojazd autostradą z Damaszku) i Daraa, z Turcją w Bab Al Hawa, Al Selame, Tal Abyad, Kassab i Kamishli, z Libanem w Masnaa (na drodze z Damaszku do Bejrutu), Dabbousieh, Qaa-Jousseh, z Irakiem Abu Kamal i Yaroubiyeh.

Źródło: WEH
 
hotele | noclegi | wakacje | pobyty | pomoc dla biznesu | syria.pl